Протягом 2010- 2014 н. р. виховна робота Верхньопетровецької ЗОШ І-ІІІст. №1 здійснювалась згідно з Концепцією національного виховання і спланована окремим розділом в річному плані роботи школи «Організація виховного процессу», узгоджено з планами МО класних керівників, та керівників гуртків, розроблені заходи на виконання програм: «Збереження репродуктивного здоров’я дітей», «Комплексного плану профілактики злочинності серед неповнолітніх», «Правової освіти школярів», «Запобігання дитячій бездоглядності», фізкультурно-оздоровчого патріотичного комплексу школярів України, Комплексного плану «Профілактика та подолання тютюнокуріння, «По запобіганню поширенню ВІЛ-інфекції, з заходів, спрямованих на формування здорового способу життя та збереження і зміцнення здоров’я учнів. В основу планування покладено підґрунтя громадського виховання, формування національної свідомості та бачення перспективи реалізації набутих знань та здібностей в майбутньому.
Проблема виховної роботи: навчити дітей мистецтва, любові, жити за законами гуманізму, бережливого ставлення до людини як найвищої цінності.
Мета виховної роботи: виховання національної самосвідомості, народної етики і моралі, формування особистої відповідальності, здорового способу життя.
Завдання виховної роботи: утвердити в школі ідеологію любові, навчити мистецтву любові, навчити дітей жити без страху, без насильства, жити за законами гуманізму, бережливого ставлення до людини і людського життя як найвищої цінності.
Традиції школи:
• Свято «День знань»;
• Інтелектуальні ігри, конкурс ораторського мистецтва;
• Предметні тижні;
• День творчості «Алло, шукаємо таланти»;
• День вшанування учасників Великої Вітчизняної війни;
• День вшанування жертв голодомору;
• День вшанування жертв Чорнобиля;
• Лінійка присвячена створенню ДЮО "Джерельце”;
• Свято квітів "Квітучий світ”;
• Святкування Дня вчителя (день самоврядування);
• Новорічні та різдвяні свята;
• Свято матері "Мати –берегиня”;
• Свято останнього дзвоника.
Завдання шкільної організації : вивчати культурну спадщину свого народу,його звичаї, традиції, обряди, усну народну творчість села .
У школі створені методичні об’єднання класних керівників 1-4, 5-11 класів, планування та реалізація роботи яких здійснювалась у відповідності вікових особливостей учнів та вимог сьогодення.
У школі працює дитяча громадська організація «Джерельце», що охоплює всі класи. Головні задачі організації – захист інтересів дітей та формування активного життя. Учнівське самоврядування школи є активним учасником всіх загальношкільних заходів, районних та міських конкурсів, змагань, акцій. Організували і провели такі акції:
- "Скажемо наркотикам: "Ні !”;
- "Ні, СНІДу”;
- "Живи, книго!”;
- "Запали свічку”;
- "Молодь за здоровий спосіб життя”;
- "Свічковий похід”.
Рейди :
- по перевірці шкільної форми;
- стану збереження підручників,
- стану ведення щоденників;
- спізнення на уроки.
- по виявленню учнів, схильних до пропусків уроків без поважних причин.
Лідерами « Джерела » були організовані та проведені такі заходи: шкільні новорічні свята, конкурс на кращий номер художньої самодіяльності до Дня закоханих, шкільний етап конкурсу-огляду ДЮП, упорядкування території школи, висадження квітів, догляд за деревами, кущами, участь в оглядах екологічних бригад району, бесіди, диспути на шкільних виховних годинах, випуск стіннівок на екологічні теми.
Вчителі школи приділяють велику увагу не тільки навчанню дітей, але й розкриттю індивідуальних здібностей кожного учня. Протягом навчального року у школі ведеться виховна робота, яка включає в себе різноманітні конкурси, проведення свят, спортивних змагань. На базі школи створені та працюють гуртки: образотворчого та декоративно- прикладного мистецтва, інформатики, хореографічний, екологічний, вокальний та предметні гуртки.
Головною метою виховної роботи є формування і розвиток творчої особистості, формування мотивації на здоровий спосіб життя і збереження повноцінного фізичного розвитку дітей .
Наші вимоги до виховного простору школи та критерії для його оцінювання:
1. Безпечний: гарантується педагогічний захист і підтримка дітей у розв’язанні їхніх життєвих проблем, забезпечення їхньої особистісної недоторканості.
2. Моральний: панують людяність, християнська етика, толерантність, педагогічна культура вчителів і вихователів висока.
3. Сповнений довіри: існує взаєморозуміння та співпраця вихованців і виховників у розв’язанні суспільно значущих і особистих життєвих проблем.
4. Вільний: дитині забезпечується можливість самій облаштовувати власне життя, розв’язувати життєві проблеми, творити особисті взаємини.
Однією з форм виявлення і розвитку творчих здібностей учнів є залучення їх до участі в різноманітних творчих конкурсах.
Вирішення поставлених завдань здійснюється за напрямами:
• Громадянське виховання;
• Родинно-сімейне виховання;
• Трудове виховання;
• Художньо – естетичне виховання;
• Правове виховання;
• Формування здорового способу життя.