Перелік ключових компетентностей яких потребує сучасне життя |
Компетентність | Сфера виявлення компетентності | Види діяльності в межах компетентності | Навчальні предмети, через які в основному формується компетентність |
1. Вміння вчитися | Індивідуальний досвід участі в навчальному процесі | Організація своєї праці для досягнення результату, успіху; оволодіння вміннями та навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки | Усі навчальні предмети |
2.Здоров’язберігаюча | Збереження та зміцнення фізичного, соціального, психічного та духовного здоров’я | Здатність вести здоровий спосіб життя у фізичній, соціальній, психічній та духовній сферах | Основи здоров’я, біологія, фізична культура, географія, екологія, хімія |
3. Загальнокультурна (комунікативна) | Спілкування, толерантна поведінка в умовах культурних, мовних, релігійних та інших відмінностей між людьми й народами. Збереження соціальних, громадських та культурних традицій | Оволодіння усним і письмовим спілкуванням у сфері культурних, мовних, релігійних відносин. Оцінювання найважливіших досягнень національної, європейської та світової культур | Українська мова і література, рідна мова і література, зарубіжна література, іноземні мови, предмети художньо-естетичного циклу, історія, етика, психологія |
4. Соціально - трудова | Суспільні відносин (політика, релігія, міжнаціональні відносини), трудові відносини | Здатність орієнтуватися в проблемах сучасного суспільно-політичного життя; робити свідомий вибір та застосовувати демократичні технології прийняття індивідуальних і колективних рішень, враховуючи інтереси й потреби грома¬дян, представників певної спільноти, суспільства та держави. Здатність брати на себе відповідальність, брати участь у прийнятті рішень, здатність до співпраці, уміння розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях. Оволодіння етикою громадянських стосунків, навичками соціальної активності, функціональної грамотності. Організація власної трудової та підприємницької діяльності; оцінювання власних професійних можливостей, здатність співвідносити їх із потребами ринку праці | Історія, географія, громадянська освіта, економіка, етика, правознавство, філософія, технології |
5. Інформаційна | Інформаційні та комунікаційні технології | Оволодіння новими інформаційними технологіями, здатність відбирати, аналізувати, оцінювати інформацію, систематизувати її. Уміння використовувати джерела інформації для власного розвитку | Інформатика, технології, математика |